Ήταν 14 Μαίου 2010.Η ΕΑΒ συμμετέχει στην κοινοπραξία που αναπτύσσει το νέο ευρωπαϊκό μαχητικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος nEUROn

Η ΕΑΒ συμμετέχει ανάμεσα στις ηγέτιδες δυνάμεις του κλάδου της αεροναυπηγικής Dassault Aviation, Alenia Aermacchi, Saab, EADS-CASA και RUAG.

neuron1

Το 10% περίπου του πρωτότυπου αυτού αεροσκάφους σχεδιάστηκε, μελετήθηκε, αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από τους Μηχανικούς της Διεύθυνσης Μελετών, Έρευνας, Σχεδίασης και Ανάπτυξης Αεροδιαστημικών Συστημάτων, και από τις Διευθύνσεις Αεροκατασκευών και Ηλεκτρονικών της ΕΑΒ.

Η παρθενική πτήση του nEUROn πραγματοποιήθηκε την 1η Δεκεμβρίου 2012 στην τεχνική αεροπορική βάση της Dassault Aviation στο Istres της Γαλλίας. Έτσι η ΕΑΒ σήκωσε την ελληνική σημαία ψηλά -ισότιμα ανάμεσα στις σημαίες πέντε άλλων χωρών με σημαντική παρουσία στον αεροναυπηγικό κλάδο- και έδωσε στην Ελλάδα τη θέση που της αξίζει.

Το Πρόγραμμα

neuron2

Οι πρώτες συζητήσεις για το πρόγραμμα nEUROn ξεκίνησαν το 2003 κατά την διάρκεια της Διεθνούς Αεροπορικής Έκθεσης στο Παρίσι μετά από πρόταση του Γαλλικού Υπουργείου Άμυνας, ενώ η υλοποίησή του ξεκίνησε το 2005 μετά από απόφαση για συμμετοχή και χρηματοδότηση από τις χώρες Γαλλία, Ιταλία, Σουηδία, Ισπανία, Ελλάδα και Ελβετία, βάζοντας τις βάσεις για το πρόγραμμα που θεωρείται πλέον σαν ορόσημο αριστείας για το μέλλον της αεροναυπηγικής τόσο για την Ευρώπη όσο και διεθνώς.

Με τη γαλλική εταιρεία Dassault Aviation ως επικεφαλής, το Πρόγραμμα βασίσθηκε στην αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και εμπειρίας των εταιρειών Alenia Aermacchi (Ιταλία), ΕΑΒ (Ελλάδα), EADS-CASA (Ισπανία), Saab (Σουηδία), και RUAG (Ελβετία).

Η συμμετοχή της ΕΑΒ

Στο πλαίσιο της ισότιμης συμμετοχής της ΕΑΒ στο Πρόγραμμα, η εταιρεία μας ολοκλήρωσε με επιτυχία τη σχεδίαση, ανάπτυξη και κατασκευή σημαντικού μέρους του αεροσκάφους με τεχνολογίες αιχμής. Συγκεκριμένα:

  • του Συστήματος Εξαγωγής Καυσαερίων (Exhaust Assembly) που αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του ίχνους του αεροσκάφους (stealth)
  • του οπισθίου μέρους της ατράκτου που περιβάλλει το Σύστημα Εξαγωγής Καυσαερίων (Aft Fuselage) καθώς και
  • του πίνακα λειτουργικού ελέγχου των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους για έλεγχο τόσο πριν από την εγκατάσταση των Ηλεκτρονικών συστημάτων στο αεροσκάφος, όσο και για έλεγχο πριν από την πτήση (VMS Avionics Test Rig).

Με μήκος 10 μέτρων, εκπέτασμα 12.5 μέτρα, καθαρό βάρος 5 τόνων, και χρησιμοποιώντας έναν αεροκινητήρα Rolls-Royce Turbomeca «Adour», το UCAV-nEUROn στην παρούσα φάση περνά από μία σειρά πτητικών δοκιμών στο Istres της Γαλλίας, μετά το πέρας των οποίων θα μεταφερθεί στο Vidsel της Σουηδίας για μία νέα σειρά λειτουργικών και πτητικών δοκιμών. Τέλος θα ακολουθήσουν επιπλέον έλεγχοι και πτητικές δοκιμές στην περιοχή του Perdadesfogu (Ιταλία) όπου θα επιδειχθούν και οι ικανότητες του αεροσκάφους στην άφεση όπλων με βάση συγκεκριμένες επιχειρησιακές απαιτήσεις συμπεριλαμβανομένης και της επίδειξης των χαρακτηριστικών Stealth.

Το χρονικό της επιτυχημένης συμμετοχής της ΕΑΒ στο Πρόγραμμα

neuron3

14 Μαϊου 2010: Η ΕΑΒ παραδίδει τους Πίνακες Ελέγχου των Ηλεκτρονικών Συστημάτων και Συσκευών του αεροσκάφους, (VMS and Avionics Test Rig). Αυτό είναι και το πρώτο παραδοτέο όλου του προγράμματος που φθάνει στον χώρο τελικής συναρμολόγησης του αεροσκάφους.

23 Νοεμβρίου 2010: Η ΕΑΒ παραδίδει το πρώτο δοκιμαστικό πρωτότυπο του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων το οποίο δοκιμάσθηκε με πλήρη επιτυχία σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας που αντιπροσώπευαν τον πλήρη πτητικό φάκελο του αεροσκάφους σε κατάλληλες εγκαταστάσεις στο TARNOS της Γαλλίας.

12 Ιανουαρίου 2011: Πραγματοποιείται η αποστολή της οπίσθιας ατράκτου (Aft Fuselage) του αεροσκάφους με προορισμό το ISTRES της Γαλλίας και αρχίζουν οι εργασίες της τελικής συναρμολόγησης και τοποθέτησής της επί του αεροσκάφους. Στη συνέχεια παραδίδονται επίσης και τα υπόλοιπα συστήματα εξαγωγής καυσαερίων και ξεκίνησε η τελική τοποθέτησή τους στο τελικό αεροσκάφος από προσωπικό της ΕΑΒ.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα UCAV-nEUROn είναι η πρώτη φορά που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν εκ του μηδενός από την ΕΑΒ –αλλά και στον ευρύτερο Ελληνικό χώρο- δομή ατράκτου και μέρους κινητήρα αεροσκάφους, και μάλιστα με τόσο αυστηρές τεχνικές και τεχνολογικές απαιτήσεις, που με την από όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα συνεργάτες αναγνώρισή, μπαίνουν οι προϋποθέσεις για μια ισότιμη συμμετοχή της ΕΑΒ σε ένα οποιοδήποτε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα σχεδίασης & παραγωγής ενός επανδρωμένου ή μη αεροσκάφους καθώς και σε οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα παρουσιασθεί διεθνώς.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s